Kirándulás Csehországban

Pedagógus Nyugdíjas Klub

Nyugdíjas Klubunk Ormos Anikó, Berta Józsefné Magdi szervezésével, Kerekes Árpádné Lincsi idegenvezetésével, buszos kiránduláson vett részt.

Álomszerű mesekastélyokat - csodaszép parkkal - látogattunk Csehország keleti részében. Utunk első állomása Dél-Morvaországban a Liechtenstein grófok mesepalotája, a Lednicei kastély.

A belső kialakításban meghatározó volt a fából faragott megoldások jelenléte. A mennyezetet és az oldalfalak zömét díszes fakazetták borítják. Kiemelkedő alkotás a 630 fokos csapolással megépített csiga alakú könyvtárlépcső, melyet állítólag egyetlen tölgyfából faragtak ki.
A franciakert és az angolpark is számos izgalmas felfedezésre adott alkalmat. A nyugati szárny mellett megtekintettük az egzotikus növények százait bemutató 1843-45 között épített öntöttvas szerkezetes, hatalmas üvegfelületekkel rendelkező, romantikus pálmaházat. A parkban található, Joseph Hardtmuth 1798-ból való alkotása az egyedülálló, 60 méteres magas minaret. Vállalkozók felmentek a minaret kanyargós csigalépcsőin a legfelső erkélyig.

A park hűs fái alatt megpihentünk, ebédeltünk, kávéztunk, söröztünk, majd folytattuk utunkat Valticébe, ahol 3 órakor fogadtak bennünket.

A négyszárnyú épület három lépcsőházzal rendelkezik, istállók és lovaglótér kapcsolódik hozzá, valamint egy galéria és rokokó színház. Két négyszög alapú tornya a reneszánsz korszak emléke. Gazdagon díszített termek során vezetett utunk a várkastély belsejében. Bár a XX. században a díszítéseket erőteljesen visszafogottabbá tették, ennek ellenére is pazar látványban részesülhetünk a gazdagon aranyozott termekben. Legszebb talán a kastély kápolnája és a Károly-herceg szalon, kihagyhatatlan a tükörteremés a képgaléria is. Elidőztünk a lenyűgöző mennyezeti freskók sokaságán. Sajnos a kastélyokban tilos volt a fotózás.

Valtice főterén megcsodáltuk a monumentális Mária Mennybemenetele templomát, majd buszra szálltunk és Mikulov városát érintve utaztunk hazafelé.

Köszönjük idegenvezetőnk sokoldalú, részletes kalauzolását utunk során .